środa, 3 grudnia 2014

"Bogowie" - żywa tkanka

Źródło zdjęcia





„Bogowie” w reżyserii Łukasza Palkowskiego to film, który swoją premierę miał w październiku, ale nadal jest o nim głośno. Nagrodzony między innymi na Festiwalu Złote Lwy (najlepszy film, najlepsza pierwszoplanowa rola męska dla Tomasza Kota czy najlepszy scenariusz dla Krzysztofa Raka). Obraz oparty na życiu nietuzinkowego człowieka, za sprawą zdjęć i scenariusza, z muzyką Bartosza Chajdeckiego, ogląda się jak kino akcji.
Postać Zbigniewa Religii to doskonała kreacja Tomasza Kota, który po raz kolejny udowodnił, że jest jednym z najlepszych polskich aktorów. Pomiędzy aktorem a jego filmowym wcieleniem istnieje jakieś doskonałe połączenie, trudno wyobrazić sobie, że ktoś inny mógłby zagrać tę rolę. Wydaje się, że została ona stworzona dla Kota, a on sam ma szczęście, że mógł podjąć się tego wyzwania.
Rola wymagająca, bo film opowiada o niezwykle odważnym człowieku, fachowcu, który działa na granicy niemożliwego, ale jak mówi jeden z bohaterów odważni zmieniają świat. Religa zszargał sobie zdrowie i życie prywatne – taka była cena, by zasłużyć się ludzkości. Postać wybitna, ale również bardzo ludzka, nerwus, który się miota, balansuje na granicy życia i śmierci, świadomy ryzyka, które podejmuje, choć często wydaje się, że działa na tzw. wariata.
Realizatorzy zapewnili tempo i narrację bez patosu, za to ze świetnymi scenami, np. operacje na granicy niemożliwego, pokazujące pracujące serce, szybkie decyzje, nie mniej sensacyjnie ukazane jest kompletowanie zespołu do nowej kliniki czy pozyskiwanie pieniędzy na jej funkcjonowanie. To fragment biografii pełen emocji, z prostymi dialogami, dynamiczny, trzymający w napięciu, śmieszy i skłania do łez, refleksji.

 

 

5 komentarzy:

  1. Bardzo jestem ciekawa tego filmu, pewnie do kina już się nie wybiorę, ale jak tylko będzie na dvd - obejrzę w domu. Bardzo ceniłam i lubiłam Profesora. Miałam okazję kiedyś się z Nim spotkać i mam bardzo miłe wspomnienia, spokój, fachowość, życzliwość.

    OdpowiedzUsuń
  2. Jestem bardzo w tyle, jesli chodzi o kino. Moze kiedys uda mi sie obejrzec. Dzieki za rekomendacje!

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetny film, byłam na nim w kinie i mnie zachwycił :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Maju i Agnieszko polecam ten film zarówno pod względem postaci bohatera, aktorskim i nazwijmy to "warsztatu filmowego" ;)

    OdpowiedzUsuń